بازگشت

۱۲/مهر/۱۴۰۰

اشتراک گذاری

نکات مهم خرید فایل اداری

انتخاب و خرید فایل اداری مناسب با فضاهای اداری مختلف، باید و نبایدهایی دارد که در این مطلب از بلاگ شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی اداری و تولید مبلمان اداری پادایران در مورد آن می‌خوانیم.

چرا فایل اداری بخریم؟

فایل‌های اداری همان کشوهای متحرکی هستند که در مجموعه‌های اداری کاربرد فراوانی دارند. اغلب برای سازماندهی و نگهداری از اوراق و اسناد و به طور کلی مکتوبات اداری از آن‌ها استفاده می‌شود. گاهی نیز کاربرد شخصی دارند و کارمندان از کشوهای آن به عنوان فضایی برای قرار دادن لوازم شخصی‌شان استفاده می‌کنند.

معمولا در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی کنار هر میز یک فایل با چند کشو دیده می‌شود. این فایل‌ها در واقع علاوه بر تاثیری که بر چیدمان فضا دارند، همان نظم‌دهند‌ه‌هایی هستند که کارمندان را از شلوغی و کلافگی فضای اداری نجات می‌دهند.

قبل از خرید فایل اداری و سایر تجهیزات اداری پیشنهاد می‌کنیم مقاله “هرآنچه باید هنگام انتخاب مبلمان اداری بدانیم” از بلاگ شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی اداری پادیران را مطالعه کنید.

از آنجا که میز کارمندان به دلیل قرار گرفتن کامپیوتر، تلفن، تلفن همراه، دفترچه یادداشت، تقویم و چند وسیله ضروری دیگر تا حدودی شلوغ است، همه می‌کوشند بیش از این به این شلوغی دامن نزنند.

خرید فایل اداری همان نیروی امدادرسانی می‌باشد که نظم و آرامش را برقرار می‌کند. فایل‌های اداری همه لوازم غیر ضروری کارمندان را در خود جا می‌دهند و حتی از روی آن‌ها می‌توان به عنوان سکویی برای قرار دادن کیف، گلدان تزیینی و غیره استفاده کرد.

کاربرد فایل اداری چرخ دار

فایل‌ها معمولا کنار میز کارمندان یا مدیر قرار می‌گیرند و هر فرد یک فایل اختصاصی دارد. گاهی نیز یک فایل را بین میز دو کارمند قرار می‌دهند تا به صورت توافقی یا مشترک از کشوها استفاده کنند.

هنگامی که کارمندان برای تغییر چارت سازمانی جابه‌جا می‌شوند، یا وقتی برای تغییر کابل‌های تاسیساتی جای میز و صندلی‌ها را عوض می‌کنند، فایل‌ها باید کنار همان کارمند مربوطه قرار بگیرند، تا وقت زیادی صرف تخلیه و چیدمان مجدد کشوها نشود.

به همین دلیل بهتر است خرید فایل اداری چرخ‌دار را انتخاب کنید تا به راحتی بتوانید آن را از یک سو به سوی دیگر منتقل کنید. در فضاهای اداری همه اجزای مبلمان اداری به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که هیچ خللی برای کار کارمندان ایجاد نشود. همینطور در کوتاه‌ترین زمان بتوانند از کاربرد آن‌ها بهره‌مند شوند.

خرید فایل اداری فلزی

در سفارش تعداد کشوها زیاده روی نکنید

تعداد کشوهای فایل‌های اداری بستگی به حجم اوراق درون سازمانی شما دارد. ممکن است شما در یک مجموعه حقوقی مشغول به کار باشید و پرونده‌های زیادی داشته باشید که می‌خواهید آن‌ها را در کشوهای کنار میز سازماندهی کنید.

بنابراین در خرید فایل اداری به کشوهای بیشتری نیاز دارید. اما نباید این نکته را فراموش کنید که قرار دادن یک فایل با ارتفاع بلند و تعداد کشوهای زیاد علاوه بر اینکه زیبایی محیط را به خطر می‌اندازند و جلوی دید شما را می‌گیرد، کار را برایتان سخت می‌کند.

فایل‌ها در نقطه‌ای قرار می‌گیرند که کارمندان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند و برای استفاده از محتویات داخل کشوها مجبور نباشند چندین بار در روز از جایشان بلند شوند. چنانچه در خرید فایل اداری فایل‌های بلند را انتخاب کنید هربار برای استفاده از اوراق و پرونده‌های کشوهای بالایی به زحمت می‌افتید. پس بهتر است به جای یک فایل مرتفع از دو فایل در کنار هم استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: جهت مشاهده و خرید انواع مدل‌های میز کنفرانس و میز مدیریت کلیک کنید.

رنگ فایل متناسب با سایر اجزای مبلمان اداری باشد

هنگام خرید فایل اداری مشاهده می‌کنید که فایل‌های اداری اغلب در رنگ‌های کرم و قهوه‌ای تولید می‌شوند؛ اما در خرید فایل اداری هیچ محدودیتی برای انتخاب طرح و رنگ روی فایل‌ها ندارید.

امروزه چیدمان فضاهای اداری به سبک جدید با رنگ و طرح‌های جدید کاربرد فراوانی دارد. از این رو باید توجه داشته باشید که فایل دقیقا مطابق با رنگ و طرح میز و صندلی‌ها، کتابخانه، پارتیشن اداری و غیره انتخاب شده باشد.

خرید فایل اداری چوبی

فایل باید محکم و مقاوم باشد

از آنجا که اوراق، پرونده‌ها و لوازم زیادی در هر فایل قرار می‌گیرد، جنس فایل اهمیت زیادی دارد. اگر هنگام خرید فایل اداری، فایل‌های چوبی را انتخاب می‌کنید باید دقت کنید که از چوب ام‌دی‌اف مرغوب ساخته شده باشد.

فیبرهای ضعیف معمولا قدرت چندانی ندارند و زود کارایی خود را از دست می‌دهند. فایل‌های اداری فلزی مقاومت و طول بیشتری دارند؛ اما از آنجا که تنوع چندانی ندارند کمتر انتخاب می‌شوند.
علاوه بر جنس چوب، ریل کشوها باید باکیفیت و مقاوم باشد. در هر ساعت چندین بار کشوها باز و بسته می‌شوند و گاهی افراد به دلیل سرعت بالا در انجام کارها، کشو را در میانه راه با شتاب نسبی رها می‌کنند تا خودش بسته شود. از این رو مقاومت کشوها و قابلیت آسان و روان باز و بسته شدن آن‌ها در خرید فایل اداری خیلی مهم است.

خرید فایل و کمد اداری پادایران

شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی اداری و تولید مبلمان اداری پادایران اقدام به طراحی و تولید انواع تجهیزات اداری در رنگ و جنس مورد نظر شما نموده است. نمونه‌هایی از این تجهیزات و مبلمان را می‌توانید در بخش مربوط به محصولات در سایت مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید با طراحان ما در ارتباط باشید و مبلمان اداری متناسب با سبک چیدمان شرکت یا مجموعه اداری خودتان را سفارش دهید. برای خرید فایل اداری در انواع مدل‌های لوکس، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

جهت آشنایی با جدیدترین ترندهای روز دنیا در زمینه دکوراسیون داخلی، در اینستاگرام با پادیران همراه باشید.

close