بازگشت

۲۹/دی/۱۳۹۹

اشتراک گذاری

دفاتری مناسب برای زندگی سالم در سال 2021

در این مقاله از وب سایت شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران با ما همراه باشید تا با ویژگی های دفاتری مناسب برای زندگی سالم و طراحی محیط کار آینده در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید.

طراحی محیط کار آینده در سال ۲۰۲۱

توران دودا و جف پین در رابطه با اینکه چگونه می توان در سال ۲۰۲۱ بیشترِ تمرکز خود را بجای کمیت، روی کیفیت فضا متمرکز کنیم، نظرات خود را به اشتراک گذاشته اند. با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۱، کارفرمایان و کارمندان به طور یکسان به دنبال بینشی مناسب و جدید برای طراحی محیط کار آینده خود هستند. با اینکه وضعیت بیماری همه گیر کرونا، تغییر زیادی کرده است، از جمله اولویت بهداشت و ایمنی کارمندان در شروع دوباره همکاری آن ها با هم در محیط کار، بسیاری از موارد اعمال شده بخاطر همه گیری، که باعث تغییراتی روی طراحی محیط کار شده اند، هنوز هم باقیمانده اند.

عوامل موثر بر طراحی محیط کار آینده

جابجایی های نسلی، تکامل تکنولوژیکی، وسایل با قابلیت جابجایی و اهمیت جذب و حفظ استعدادهای برتر همچنان ادامه دارد، اما امروزه اهمیت طراحی برای انعطاف پذیری، سلامتی و پایداری افزایش یافته است. بسیاری از افراد می پرسند، آیا بخاطر اینکه افراد در خانه کار می کنند و هم چنین فاصله ایمن بیش تری برای کارمندان نیاز است، تقاضا برای فضاهای اداری کم شده است؟ به این ترتیب تقاضا برای فضا، تحت فشار دو نیروی یکسان است. اما در عوض، بیشتر بر کیفیت فضا و دفاتری مناسب برای زندگی سالم تأکید خواهد شد تا کمیت آن. در واقع سوال اصلی این است که «دفتر مناسب برای زندگی سالم ایجاد کنیم»؟

طراحی محیط کار آینده در شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران

برج ایکان، مونتری، مکزیک – فضاهای لافت دو طبقه شامل فضای سبز داخلی، فضاهایی کامل و مستقل برای ملاقات ها و نور طبیعی است.

دفاتری مناسب برای زندگی سالم در آینده

توسعه دهندگان به دنبال ایجاد دفاتری تحول آفرین، آینده نگر و چند منظوره هستند. مکان ها و انواع طراحی محیط کار که دارای مشخصات بالا هستند و همچنین مناطق کم استفاده شهری و حومه ای، فرصت های خوبی برای جلب تخیل مستاجران ملک اداری که دارای استراتژی های جدید طراحی در زمینه ایمنی، امنیت، انعطاف پذیری، سلامتی و دسترسی به فضای بیرون می باشند، فراهم می کنند.

بسیاری از پروژه های برج اداری به عنوان بخشی از مراکز جدید “سبک زندگی“، در حال ظهور هستند و شامل مسکن و خرده فروشی با تراکم بالا می باشند. در کنار هم این عناصر روح مرکز شهر را باز می گردانند و این در حالی است که نسبت به الگوهای رشد قبلی، به میزان کمتری ماشین محور هستند.

طراحی دفاتری مناسب برای زندگی سالم و طراحی محیط کار در شرکت طراحی تجهیزات اداری

برنج ایکان مونتری، مکزیک – فضای سبز داخلی برای تصفیه هوا و ویژگی های خوب و مفید طبیعت.

بررسی پروژه های دفاتری مناسب برای زندگی سالم

در این زمینه پروژه ای انجام شده است که در آن روی استفاده از یک فضای بزرگ تر نسبت به فضایی که معمولا اختصاص می یابد برای هسته ایستای آسانسور، که به طور سنتی در مرکز برج قرار داده می شود، دوباره فکرشود. در این پروژه جدید، آسانسورهای بلند و کم ارتفاع را از هم جدا کرده اند و یک فضای لافت داخلی به عرض ۶۰ فوت و با چشم اندازی گسترده از شمال و جنوب را نیز در مرکز ساختمان قرار داده اند.

با اینکار، لابی آسانسور به یک قطب همکاری تبدیل شد و اتاق های کنفرانس و جلسات در یک فضای لافت دو طبقه با عرض ۶۰ فوت برای هر یک از مستجران ساختمان متمرکز شدند. مزایای این پیکربندی، منعکس کننده تفکر جدید در مورد معیارهای محیط کار یعنی: دسترسی کنترل شده، کیفیت هوا و تهویه می باشند.

طراحی محیط کار آینده در شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران

برج مرکزی کوکس، آتلانتا، جورجیا – فضاهای سبز فراوان در فضای باز گزینه های خوبی برای بهبود سلامت و فضای مناسبی برای اجتماعات را فراهم می کنند.

بخش بندی فضاها در محیط کار آینده

با رعایت بهداشت و ایمنی کارکنان در همان ابتدای طراحی محیط کار و هم چنین به حداقل رساندن و کنترل حرکت و رفت و آمد افراد در یک طبقه، می توان در معرض ویروس کرونا قرار گرفتن را به حداقل رساند. لافت های دو طبقه فوق الذکر شامل فضاهایی هستند که از داخل لعاب بندی شیشه داشته و به طور کامل تقسیم بندی شده اند و هرکدام دارای سیستم تصفیه هوای مجزا و با کیفیت بالا و هم چنین پنجره های قابل بازشدن (برای ورود هوای تازه) هستند.

فضاهای داخلی محیط کار اداری

در داخل چنین فضایی، تعداد ده فرد یا بیشتر می توانند در امن ترین و سالم ترین فضای ساختمان با یکدیگر ملاقات کنند. به عنوان مثال، یک سوئیت اداری در طبقه ۴۰ ام وجود دارد، مشتریان و همکاران برای ورود به لابی از یک گیت مکانیزه بدون تماس دست رد خواهند شد. آسانسور آن مستقیماً آنها را به طبقه مقصد می رساند، اتمسفر این طبقه کاملا مستقل از بخش های دیگر می باشد و هوای ورودی بعد از فیلتر شدن وارد فضای اتاق می شود.

بازدیدکنندگان در آن منطقه، در شرایط فوق العاده کنترل شده ای افراد مورد نظرشان را ملاقات می کنند، بازدیدکنندگان هرگز با افراد دیگری که در آن طبقه کار می کنند روبرو نمی شوند و برای خروج از ساختمان با همان آسانسور از محل خارج می شوند.

طراحی دفتر کار و محیط کار در شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران

مرکز کاکس در آتلانتا، جورجیا – وجود امکانات رفاهی در فضای باز، باعث القاء این حس در کارمندان شده که کاملا بر محیط و نحوه ی کار در اداره، کنترل دارند.

استراژی های طراحی محیط کار آینده

تجربه شخصی در بازگشت به محل کار اداری، این استراتژی طراحی را تایید می کند. برای جلسات دونفره، برای تصمیم گیری های مهم و خلق ایده های طراحی، باید اطمینان حاصل کرد که تیم ها می توانند با خیال راحت دور هم جمع شوند. برای این جلسات فضاهای مشخصی شامل دو اتاق کنفرانس بزرگ و بخشی از استودیو در نظر گرفته شده است. اعضای تیم خاصی وارد چنین فضاهایی می شوند و هم چنین ساختمان را مستقیماً از یک فضای مشخص ترک می کنند.

به این ترتیب، هیچ یک از کارمندان در اداره، از جایی که کارکنان برای ورود و رفتن به میز کار خود وارد شده باشند، رفت و آمد نمی کنند. اعضای تیم های مختلف پروژه به ندرت به صورت حضوری با یک دیگر تعامل می کنند و زمانی هم که این کار را انجام می دهند، طبق پروتکل های فاصله گذاری و با ماسک با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

دفاتری مناسب برای زندگی سالم در شرکت پادایران

مرکز رفاه دانشجویان دانشگاه دوک، دورهام، کارولینای شمالی – تراس های رو به باغ، باعث ایجاد احساس ارتباط با طبیعت شده و تاثیرات مثبتی از نظر سلامتی بر کارکنان می گذارند.

نمونه هایی از دفاتری مناسب برای زندگی سالم

در حال حاضر در مرکز بهداشت و سلامت در وینتر پارکِ فلوریدا، گردش کنترل شده به اجرا درآمده است. دبی واتسون، معاون اجرایی بنیاد بهداشت وینتر پارک در مورد نحوه عملکرد این مرکز در طی همه گیری اظهار داشت: “شما چهار ورودی مختلف برای ساختمان ایجاد کرده اید و این به ما امکان داده است، بتوانیم روی محل ورود هر یک از افراد کنترل داشته باشیم.”

پیشنهاد می کنیم مقاله “خوب کار کردن: طراحی دفتر کار اداری متناسب با سلامت روان” از بلاگ شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران را مطالعه کنید.

برای کلینیک ها، سالن بدن سازی و سایر مکان های اختصاصی، مسیرهای مستقلی در ساختمان تعیین شده است و هر یک شامل مناطق جداگانه برای پیش غربالگری می باشند.

طراحی محیط کار آینده و طراحی دفتر کار و محیط کار در شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران

مرکز بهداشت و رفاه وینتر پارک، فلوریدا – دسترسی آسان به هوای تازه برای یک محیط سالم اداری ضروری است.

فضای داخلی سبز در طراحی محیط کار

طی چندین سال گذشته، در طراحی محیط کار همواره، فضاهای بیرونی مانند تراس های سبز و باغ ها حضور داشته اند. در پروژه های جدیدتر، باغ ها و فضای سبز نیز به داخل خانه می آیند. اهمیت فضای سبز داخلی در طراحی محیط کار آینده علاوه بر کمک به تمیز کردن هوای داخلی، بیش تر از نظر آرامش بخش بودن آن است.

در طرح های با محوریت لافت که در بالا ذکر شد، هر طبقه به یک فضای سبز ختم می شود. این عناصر سبز به صورت عمودی از طریق هسته V شکل ساختمان در مکان مورد نظر قرار می گیرند. تراس های بیرونی زیبا و بزرگ نیز از جمله فضاهای مطبوع پروژه هستند.

مزایای استفاده از فضای سبز در محیط کار

استفاده از فضای سبز قابل دسترس در ساختمان های مختلف، روز به روز در حال افزایش است. طبق نظر شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران اتصال به فضای سبز محیط کار ، استفاده از مواد طبیعی و زیست محیطی و استراتژی هایی که باعث می شوند نور روز به عمق فضاهای ساختمان نفوذ کند، باعث بهبود و پیشرفت ویژگی های پایدار شده و در کارمندان حس ارتباط با طبیعت القاء می کنند هم چنین کیفیت سلامت آن ها را تضمین می کند.

طراحی محیط کار آینده و دفتار مناسب برای محیط کار اداری در شرکت طراحی تجهیزات اداری

مرکز بهداشت و رفاه وینتر پارک، فلوریدا – یکی از چهار ورودی مرکز بهداشت و رفاه.

سیستم های ساختمان سالم در دفاتری مناسب برای محیط کار

دفاتری مناسب برای زندگی سالم در آینده همچنین از تعویض ماهانه فیلترهای سیستم HVAC ساختمان به سطح MERV 13، توسط مالک، بهره مند می شوند. توجه به سیستم های ساختمانی که در رابطه با سلامت کارکنان هستند، نشان دهنده اهمیتی است که  مهندسان مکانیک در معادله طراحی به آن می دهند.

این متخصصان به سرعت از طریق پیکربندی سیستم های استاندارد، مقرون به صرفه و کارآمد، به تولید استراتژی های پیچیده برای محیط های غیرآلوده به ویروس، کیفیت آب، کیفیت هوا، ورود هوای تازه و برنامه های ساختمانی برای سلامت کامل می پردازند. این روند باعث تغییر این نگرش رایج می شود که اجرای سیستم های سلامتی و پایدار بسیار گران هستند و اجرای پروتکل های کیفیت هوا بسیار دشوار است. در عوض، تأیید «توجه به سلامت» در طراحی، یکی از صنعت های پر رونق بعدی خواهد بود زیرا مشتریان به دنبال اطمینان از کیفیت ارائه شده در طراحی محیط کار آینده هستند.

شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران و دفتار سالم برای محیط کار اداری

مرکز بهداشت و رفاه ویتر پارک، فلوریدا – مرکز بهداشت و رفاه شامل چهار ورودی جداگانه است که امکان کنترل کاربران را فراهم کرده است.

نکات ضروری در سلامت طراحی ساختمان

امروزه صدور گواهینامه WELL پیشروترین ابزار برای پیشرفت قابل توجه سلامت در طراحی ساختمان و طراحی محیط کار است. WELL تعیین کننده استانداردهای عملکردی برای مداخلات طراحی، پروتکل های عملیاتی و سیاست ها براساس آخرین تحقیقات علمی است و ما انتظار داریم که سیستم مانند جریان تکامل LEED به جریان اصلی تبدیل شود.

دفاتری مناسب برای زندگی و طراحی محیط کار آینده اداری

مرکز بهداشت و رفاه وینتر پارک، فلوریدا – نفوذ نور طبیعی به یک فضای اشتراکی دارای مبلمان قابل جابجایی و مواد طبیعی در مرکز بهداشت و رفاه.

ایمنی و امنیت در طراحی محیط های کاری

شرکت شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران معتقد است یکی از نگرانی های بزرگ در رابطه با سلامتی و رفاه کارمندان در طراحی دفاتری مناسب برای محیط کار ، تفاوت بین بازدید کننده و کارمند است. شرکت ها در حال بازنگری سیاست های جلوگیری از ورود افراد غیر کارمند به ساختمان ها، کنترل دسترسی به بازدید کنندگان مهم و پیش غربالگری تمامی افراد هستند. برخی از شرکت ها الزامات پیش غربالگری را گسترش داده اند و فضای موقتی را برای اطمینان از اینکه تمامی کارمندان از نظر بهداشتی چک شده اند و با پروتکل های ردیابی تماس همواره مورد آزمایش قرار می گیرند، اختصاص داده اند.

به طور موقت فضایی برای غربالگری در نظر گرفته شده است، اما ممکن است نیازهای آینده به راه حل های دائمی تری نیاز داشته باشند. می توان تصور کرد که در آینده، سیستم های ورودی مشابه اتاق های تمیز که دارای قفل هوا و فیلترهای ورودی و خروجی کنترل شده هستند، به امری عادی تبدیل شود. بسیاری از کشورها از دوربین برای تشخیص دما استفاده می کنند و این فناوری ممکن است برای استفاده در مسیر اصلی مقرون به صرفه تر باشد.

طراحی محیط کار آینده و طراحی دفاتر کاری در شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران

مرکز NCR آتلانتا، جورجیا – سطح امکانات در مرکز جدید NCR شامل یک فضای سبز بزرگ و مرتفع است که به راحتی از هر دو برج آن منطقه قابل دسترسی می باشد.

رفتارهای جدید در طراحی دفاتر کاری

رفتار و انتظارات فردی کارمندان امروزی تغییر کرده است. همه می خواهند در جلوگیری از شیوع ویروس ها و بیماری ها وظیفه شناس باشند. به یاد داشته باشید، مردم در ابتدا در برابر بستن کمربند ایمنی مقاومت می کردند. اکنون هنگام سوار شدن در اتومبیل بستن کمربند ایمنی کاملاً طبیعی است. همچنین متخصصان شیوع بیشتریی از کرونا را پیش بینی کرده اند، بنابراین ممکن است با گذشت زمان تجربه COVID عادی شود. فناوری و نوآوری ها برای مقابله با این چالش ها افزایش یافته اند و این پیشرفت در فناوری و نوآری باعث شده مذاکره در مورد این شرایط در آینده نزدیک آسان تر و بدون دردسر تر شود.

چالش های محیط کار آینده بعد از کرونا

بسیاری از مکالمات بر تأثیر یادگیری آنلاین روی دانشجویان متمرکز است، اما ما شاهد یک وضعیت چالش برانگیز برای تقویت پیش زمینه و آموزش افراد تازه استخدام شده هستیم. کار در خانه بر این مراحل اساسی استخدام و همچنین توانایی هر شرکتی در ایجاد و حفظ فرهنگ خود تأثیر منفی می گذارد. کارمندان جدید از توانایی یادگیری “در حین کار” که در محل کار اتفاق می افتد محروم هستند. یادگیری و تبادل خود به خودی که در یک محل کار اتفاق می افتد در حال حاضر از دست رفته است، بنابراین ما قصد داریم در سال ۲۰۲۱، بینش جدیدی در مورد چگونگی جمع شدن دوباره و ایمن در محل کار ایجاد کنیم.

با شرکت طراحی تجهیزات اداری پادایران همراه باشید تا با جدیدترین فناوری ها و اصول طراحی محیط کار آشنا شوید.

منبع : workdesign

close