بازگشت

۲۱/آذر/۱۴۰۰

اشتراک گذاری

صندلی اداری طبی


خوب است بدانید اگر در حال خرید مبلمان اداری و دکوراسیون محل کار خود هستید بهتر است از همین ابتدا به فکر خرید صندلی اداری طبی برای کارکنان خود باشید. کارمندان شما اکثر زمان خود را هنگام کار بر روی صندلی می‌گذرانند و داشتن یک صندلی اداری طبی به آن‌ کمک می‌کند درگیر مشکلات جسمانی نظیر کمردرد، پادرد، گردن درد و … نشوند.

همچنین داشتن صندلی مناسب برای افراد باعث می‌شود آن‌ها هنگام کارکردن تمرکز بیشتری داشته باشند و میزان بهره وری بالاتری داشته باشند که این امر برای شما که مدیر شرکت هستید قابل اهمیت است. پس بهتر است با خرید صندلی اداری طبی مناسب هم به سلامت کارمندان‌تان اهمیت دهید هم خودتان از نتیجه ی حاصل شده استفاده ی مناسب ببرید.

صندلی‌های اداری طبی باعث می‌شود در هنگام نشستن، به ستون فقرات شما فشار وارد نشود و یک وضعیت نشستن درست و مناسب داشته باشد. برای خرید صندلی اداری طبی مناسب باید توجه کنید که متریال مورد استفاده برای ساخت این صندلی‌ها باید از نوع خوب باشد تا به سلامت جسمی کسی که بر روی آن می‌نشیند آسیب نرساند.

ارتفاع-صندلی

ویژگی‌های صندلی اداری طبی

تمامی مبلمان اداری مانند صندلی اداری طبی باید طوری باشد که چهار ناحیه گردن، کمر، پشت و دنبالچه را تحت پوشش قرار دهد و وضعیت ستون فقرات را در حالتی مناسب قرار دهد. داشتن ویژگی‌های زیر برای یک صندلی اداری طبی واجب است:

_ تکیه گاه مناسب

_ نشیمنگاه مناسب

_ دسته‌های قابل تنظیم

_ پایه صندلی و چرخ روان

_ جنس مناسب بدنه و کف صندلی

_ تکیه گاه صندلی

تکیه گاه و پشتی صندلی باید طوری باشد که بتوان آن را تنظیم کرد و در حالتی قرارداد که انحنای ستون فقرات را در برگیرد. بهتر است صندلی ای خریداری کنید که ارگونومیک باشد و دارای دسته تنظیم برای جلو و یا عقب بردن پشتی صندلی باشد.

بیشتر بخوانید: مشخصات صندلی ارگونومیک

نشیمنگاه صندلی طبی

در هنگام خرید صندلی اداری طبی باید توجه کنیم که صندلی باید توانایی این را داشته باشد که وزن شخص را به جای اینکه بر روی کمر و مهره‌ها وارد کند آن را به نشیمنگاه و ران افراد پخش کند.

یکی از نکات دیگری که باید هنگام خرید صندلی اداری طبی به آن توجه کنیم این است که قسمت نشیمنگاه صندلی باید به نحوی باشد که هنگام نشستن روی آن فرد رو به جلو یا عقب سر نخورد. جنس آن باید طوری باشد که اصطکاک مناسبی ایجاد کند تا از لیز خوردن افراد روی صندلی جلوگیری کند.

ارتفاع صندلی

یک صندلی طبی مناسب باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا هر کس که از آن صندلی استفاده می‌کند با توجه به قد خودش، آن را در ارتفاعی تنظیم کند که پاهایش به صورت عمود روی زمین قرار بگیرد تا باعث تجمع خون پشت زانو نشود.

ارتفاع صندلی باید به گونه ای باشد که علاوه بر راحتی پاها، باعث ایجاد گردن درد در افراد نشود. در هنگام تنظیم ارتفاع صندلی باید توجه کنید که مانیتور شما کجا قرار گرفته است، سپس صندلی را به گونه ای تنظیم کنید که صفحه نمایش درست در رو به روی چشمان شما باشد. در غیر این صورت شما برای نگاه کردن به مانیتور مجبور می شوید فرم گردن خود را تغییر دهید و این باعث درد در مفاصل گردن شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: طراحی و تولید تجهیزات اداری بیش از ۵۰ سال است که توسط تیم پادایران در کشور عزیزمان توسعه یافته است.

پایه صندلی

در مرحله ی بعد برای تکمیل دکوراسیون محیط کاری خود و خرید صندلی اداری طبی بهتر است به پایه‌های صندلی و چرخ آن توجه کنید. بهترین نوع صندلی‌های اداری، صندلی‌هایی هستند که پایه‌های پنج پر دارند. جنس این پایه‌ها می‌تواند از فلز و استیل باشد که به شما پیشنهاد می‌کنیم از این مدل استفاده کنید یا از جنس پلاستیک فشرده.

پایه‌های پلاستیکی به مرور زمان و بعد از استفاده احتمال ترک خوردن و شکستن دارد. پس اگر از صندلی‌های چرخدار با پایه پلاستیکی استفاده کنید باید بدانید عمر مفید اینگونه صندلی‌ها زیاد نیست و در مدت زمان کوتاهی مجبور به خرید صندلی جدید هستید و باید هزینه ی بیشتری را متحمل شوید.

انتخاب میز و صندلی اداری

همچنین باید در نظر داشته باشید صندلی چرخداری مناسب است که برای جایجایی نه خیلی به فشار زیاد نیاز باشد نه اینکه بدون هیچ نیازی جا به جا شود. اگر محیط کاری شما کفپوش یا موکت دارد بهتر است دقت کنید تا صندلی بتواند راحت حرکت کند.

دسته‌های صندلی

نکته مهم دیگر برای خرید صندلی اداری طبی این است که باید دقت داشته باشید صندلی ای که خریداری می‌کنید دارای دسته ی مناسب باشد. شکل قرار گرفتن دست‌ها باید طوری باشد که به شانه‌ها و گردن فشاری وارد نکند. پس دسته ی صندلی نقش بسیار مهمی برای راحتی فرد و عدم آسیبش دارد. اگر صندلی دارای دسته‌های قابل تنظیم هم بود که چه بهتر.

تا اینجا به طور مفصل راجع به تجهیزات اداری به ویژه صندلی اداری طبی و ویژگی‌های آن صحبت کردیم. امیدوارم نکات مناسبی را برای خرید صندلی اداری طبی ذکر کرده باشیم. از اینجا به بعد همه چیز به سلیقه ی شما و نوع چیدمان و دکوراسیون محیط کار بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون داخلی اداری

صندلی اداری ارگونومیک

می‌توانید طبق رنگ محیط شرکت خود، اقدام به سفارش یا خرید صندلی اداری طبی بکنید و فضای شرکت را به یک محیط مناسب و دارای ظاهری زیبا تبدیل کنید. در آخر توجه داشته باشید که راحتی و رضایت افراد بر مدل و رنگ صندلی اداری طبی ارجحیت دارد. پس سلامتی را فدای زیبایی نکنید و برای خرید صندلی اداری طبی حتما به همه ی نکات توجه داشته باشید تا از خرید خود رضایت کافی داشته باشید.

close