بازگشت

۱۷/آبان/۱۴۰۰

اشتراک گذاری

دکوراسیون داخلی اداری {طراحی داخلی اداری مدرن} | پادایران

علاوه بر اهمیتی که همواره برای دکوراسیون داخلی منزل صرف می‌شود، باید به طراحی دکوراسیون داخلی اداری یا تجاری نیز توجه کافی داشت. اهمیت اصلی این موضوع آن جایی نمایان می‌شود که تمامی رنگ‌ها و چیدمان تجهیزات اداری یا تجاری شما، روی روحیه کارکنان و حتی مشتریان شما تاثیر می‌گذارد. چیدمان مبلمان، میزهای اداری و ترکیب رنگ‌ها در تمامی روحیه شما حین کار موثر است.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق اداری

قطعا شما به عنوان فردی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می‌دهید، برای فضای کار خود نیز ارزش قائل می‌شوید. حداقل یک سوم شبانه روز افراد شاغل در محیط کار آن‌ها می‌گذرد. پس تمامی اجزای محیط و کوچک‌ترین ترکیبات روی روحیه و ناخودآگاه انسان تاثیر می‌گذارد. تمامی این موارد در بلندمدت بر روی شخصیت و رفتار شما با دیگران خود را نشان می‌دهد. 

حال که با اهمیت دکوراسیون داخلی اداری مواجه شدید، می‌توانیم در مورد نحوه طراحی دکوراسیون داخلی اداری و تجاری صحبت کنیم. طراحی محیط اداری به نوع حرفه شما نیز بستگی دارد. در واقع گاهی ممکن است شما رسمیت و جدیت زیادی در محیط خود ایجاد کنید؛ در نتیجه طراحان داخلی به شما استفاده از متریال فلزی و ترکیبات رنگ مشکی و خاکستری را پیشنهاد می‌دهند.

گاهی ممکن است کارکنان با یکدیگر ارتباط گسترده داشته باشند و گاهی هر یک موظف به انجام امور شخصی خود هستند. بنا به هر کدام از شرایط، استفاده از دیوارهای جداکننده و پارتیشن اداری کم ارتفاع توصیه می‌شود. اگر شما به طور مداوم در ارتباط با مشتریان هستید و نیاز به جلب رضایت‌شان دارید، لازم است از نور کافی و رنگ‌های شاد در اتاق اداری خود استفاده کنید.

اتاق جلسات بیمارستان عرفان

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

یکی از نکات شایان توجه در امر دکوراسیون داخلی اداری، تفاوت دو مقوله‌ی طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی می‌باشد. طراحی داخلی بیشتر ناظر بر وجوه مهندسی معماری داخلی اداری و طراحی به کمک نرم‌افزارهای تخصصی ماندد Auto CAD است. در حالی که دکوراسیون بیشتر به حوزه دیزاین و هنر نزدیک بوده و بر جزئیات محیط توجه می‌کند.

دو تا از مهم‌ترین رویکردها و سبک‌های دکوراسیون داخلی اداری در حال حاضر، شامل سبک‌های مدرن و کلاسیک هستند.

دکوراسیون داخلی اداری کلاسیک

علاوه بر رعایت تمامی معیارهای روانشناسی رنگ و زیبایی‌شناختی، سلیقه کارفرمای پروژه از بیشترین اهمیت برخوردار است. ممکن است شما با توجه به سلیقه شخصی، بودجه محدود و یا کاربرد اصلی محیط،‌ دکوراسیون داخلی اداری کلاسیک را انتخاب کنید. در برخی از محیط‌های تجاری و اداری ممکن است دکوراسیون کلاسیک بهترین گزینه انتخابی باشد.

دکوراسیون داخلی اداری کوچک

در سال‌های اخیر فعالیت شرکت‌های تازه توسعه یافته و نوپا بسیار بیشتر از قبل شده است. قطعا تمامی این شرکت‌ها و موسسه‌ها از ساختمان‌های چند طبقه با واحدهای مجزا استفاده نمی‌کنند. همچنین وجود محیط‌های اداری بزرگ برای فعالیت‌هایی که با مشتری در ارتباط مستقیم نیستند، لزومی ندارد. بسیاری از شرکت‌ها دارای فضاهای کوچک هستند و طراحی دکوراسیون داخلی اداری یک مسئله است.

معمولا به فضاهای اداری کوچک، استفاده از دکوراسیون داخلی اداری مدرن توصیه می‌شود. ابزار و مبلمانی که فضای کمی بگیرند و رنگ‌های خنثی داشته باشند، فضا را کوچک نشان نمی‌دهند. اغلب در خرید مبلمان اداری کاربردهای لازم را دارند؛ پس لازم نیست نگران فضای اداری کوچک خود باشید.

دکوراسیون داخلی اداری مدرن

دکوراسیون داخلی اداری مدرن در حال حاضر از پرطرفدارترین نوع طراحی محیط اداری می‌باشد. امروزه کمتر جایی با تولید مبلمان اداری سلطنتی و رنگ‌های طلایی و آبی درباری مواجه می‌شوید. البته این رنگ‌ها می‌توانند با چینش درست و ترکیب مناسب، جلوه درستی به فضا ببخشند.

در دکوراسیون داخلی مدرن، کسب کمترین فضا، مهم‌ترین نکته است. در واقع مبلمان، میز مدیریت یا میز کنفرانس و صندلی مورد استفاده باید کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. در این مرحله استفاده از مبلمان اداری مینیمال اهمیت خود را نشان می‌دهد. همچنین در دکوراسیون داخلی اداری مدرن، اغلب از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. می‌توان در کنار مجموعه‌ای از رنگ‌های خنثی، با یک رنگ شاداب، به فضا  روح ببخشید.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی اداری

تا حدی با قواعد طراحی دکوراسیون داخلی اداری آشنا شدید. اما اگر بخواهیم به شکل تخصصی به طراحی اتاق اداری یا محیط تجاری خود بپردازیم، باید از قواعدی پیروی کنید. مراحل طراحی دکوراسیون داخلی اداری برای طراحان و دیزاینرهای مختلف، متفاوت است؛ اما مراحل زیر یک دید کلی از طراحی دکوراسیون اداری به شما می‌دهند.

شناخت و نیازسنجی محیط اداری

در اولین مرحله باید شغل و حرفه شما به طور کامل شرح داده شود تا شناختی کامل از نوع ارتباطات شما با ارباب رجوع و کارکنان خود، به وجود آید.

_ شناخت کامل محیط اداری و کاربرد حرفه

_ بررسی امکانات فضای موجود

_ درج پیشنهادات و خواسته‌های کارفرما

_ ارائه پیشنهادات عملکردی نهایی برای خلق فضایی با حفظ معیارهای زیبایی‌شناسی

طراحی حرفه ای دکوراسیون داخلی

این بخش اغلب به دست طراحان حرفه‌ای سپرده می‌شود. طراحی حرفه‌ای با در نظر گرفتن تمامی معیارهای زیبایی‌شناختی و روانشناسی رنگ، تنها از عهده طراحان خبره بر می‌آید. 

_ ترسیم ایده‌های نهایی

_ ارائه پلان‌های دوبعدی جهت جانمایی بهینه فضا و سیرکولاسیون بهتر

_ ارائه نقشه و طرح سه بعدی به کارفرما برای درک بهتر فضا 

_ بیان معیارهای رعایت‌شده در نقشه سه بعدی

اجرای طرح دکوراسیون داخلی

پس از تمامی تفاهمات در نقشه و طراحی کامل دکوراسیون داخلی اداری، نوبت به اجرای طرح می‌رسد. اجرای تمامی ایده‌های شما و پیشنهادات خلاقانه و اصولی طراحان داخلی، به دست معماران مجرب، متعهد و متخصص انجام می‌شود. در این بخش تشابه حداکثری نتیجه نهایی با طرح‌های سه بعدی و همینطور نظارت کامل مجموعه بر روند اجرای پروژه، اهمیت بالایی دارد.

اتاق کنفرانس بیمارستان عرفان

شرکت طراحی داخلی اداری

اگر شما یک مدیر و یا مسئول امور یک محیط اداری و تجاری هستید، باید هر چه زودتر به فکر طراحی دکوراسیون داخلی اداره خود باشید. مجموعه پادایران با همکاری طراحان و مشاوران دکوراسیون داخلی اداری، در زمینه طراحی و تولید تجهیزات اداری، همراه شما خواهد بود. برای مراجعه به شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی اداری، با ما در تماس باشید.

برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری از چه رنگی استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین مسائل در دیزاین محیط کار، انتخاب رنگ مناسب با فضا است. در واقع همه ما می‌دانیم استفاده از رنگ های اصلی و اغلب جیغ و تند، جلوه خوبی در فضای کاری ایجاد نمی‌کند. رنگ های به شدت گرم، باعث می شود روحیه کارکنان پرخاشگر و عصبی باشد و همینطور رنگ های سرد باعث بیحالی و از دست دادن انرژی می‌شود. استفاده از رنگ های خنثی مانند طوسی، کرم و رنگ های پاستلی و میانی برای دکوراسیون داخلی اداری پیشنهاد می‌شود. همچنین ست کردن تجهیزات با این رنگ ها نیز کار ساده تری است.

روند طراحی دکوراسیون داخلی اداری به چه صورت است؟

با همراهی تیم مشاوره دکوراسیون داخلی اداری پادایران، ابتدا بررسی اولیه محل کار شما توسط کارشناسان انجام می شود. سپس با تلفیق نظرات و سلایق کارفرما و پتانسیل‌های محیط شما، چند طرح پیشنهادی ارائه می‌شود. ارائه طرح می‌تواند در یک فایل ۳D صورت گیرد تا شما کوچک‌ترین جزئیات مربوط به آینده دکوراسیون محل کار خود را مشاهده کنید.

هزینه طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی اداری چگونه محاسبه می شود؟

هزینه های طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار به عوامل زیادی مانند خواسته های ویژه کارفرما، سبک طراحی مورد انتظار و البته متراژ و نقشه محیط بستگی دارد. در این زمینه شما می‌توانید با کارشناسان پادایران تماس بگیرید و از جزئیات هزینه‌های طراحی داخلی مطلع شوید.

بخش اداری بیمارستان عرفان
close