بازگشت

۰۶/آذر/۱۴۰۰

اشتراک گذاری

مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن

برای مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن، خوب است در ابتدا بدانیم منظور از مبلمان کلاسیک و مدرن چیست. در نتیجه بهتر متوجه تفاوت‌ها و تمایز‌های بین این دو سبک چیدمان اداری شویم. سپس بهترین سبک را برای طراحی و دکوراسیون داخلی اداری کسب و کار خود انتخاب کنیم.

کارمندان اکثر تایم روز خود را در محیط شرکت و اداره می‌گذرانند پس چیدمان فضای داخلی در روحیه و راندمان کاری آن‌ها تاثیر مستقیم دارد. همچنین اولین برخورد مشتریان و ارباب رجوع با شما، فضای کاری شماست؛ پس استفاده از بهترین سبک چیدمان برای هر کسب و کاری جایگاه ویژه ای دارد.

مبلمان کلاسیک چیست؟

وقتی صحبت از سبک کلاسیک می‌شود، ذهن همه ما به سمت فیلم‌های قدیمی با دکورهای پرزرق و برق و چوبی تیره می‌رود. این سبک از دکوراسیون که نحوه طراحی و دکور مبلمان قرن ۱۹ و قبل از آن را تداعی می‌کند، بیشتر بر چیدمانی پر زرق و برق و شلوغ با ریزه کاری های ظریف بر روی متریال اصلی این چیدمان که چوب است اشاره دارد.

با مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن، می‌بینیم این سبک دکوراسیون از قدیم مورد استفاده و اقبال کارفرمایان و صاحبان برندها و شرکت‌ها بوده است. ویژگی اصلی این سبک مبلمان تجملات و شکوه است. بیشترین متریالی که در این سبک استفاده می شود چوب است. معمولا با منبت‌کاری و تزیینات ظریفی که روی آن انجام می گیرد، آثاری با نقوش چشم نواز و زیبایی خلق می‌شود. 

در این سبک از مبلمان اداری بیشترین رنگ هایی که به کار می‌رود، رنگ‌هایی با توناژ گرم و تیره مثل قهوه‌ای، زرشکی، زرد و سبز است. در این مدل سعی می‌شود از فرش های دستباف با نقوش سنتی و رنگ های کلاسیک استفاده شود. همچنین پرده‌های سلطنتی در کنار مبلمان کلاسیک، فضای کاری را تکمیل می‌کند.

این سبک از مبلمان اداری بیشتر مناسب شرکت‌های حقوقی بزرگ، هولدینگ‌های بازرگانی و ادارات حکومتی مثل وزارت خانه‌ها و سفارت خانه‌ها است.

برای آشنایی بیشتر و مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن، تا اینجا متوجه شدیم که سبک دکوراسیون کلاسیک در فرآیند تولید مبلمان اداری به چه شکل است. همچنین این که در چه فضاهای کاری می‌توان از آن استفاده کرد. حالا به سراغ آشنایی با دکوراسیون مدرن می‌رویم. 

پیشنهاد مطالعه: جهت خرید مبلمان اداری می توانید با کارشناسان پادایران در تماس باشید.

مبلمان اداری مدرن

این سبک از مبلمان اداری از اواخر قرن ۱۹ وارد صنعت مبلمان اداری شد. این مدل دکوراسیون توجه ویژه‌ای به سادگی دارد و عاری از هرگونه تجمل و زرق و برق‌گرایی است. اکثر کسب و کار‌های مدرن امروزه تلاش دارند تا از این نوع مبلمان برای فضاهای کاری خود استفاده کنند. تا هم بتوانند با مقدار هزینه ی کمتری چیدمان اداری مورد نظرشان را فراهم کنند؛ هم نظر جوانانی را که این سبک از دکوراسیون را می‌پسندند به عنوان کارمند یا مشتری جلب کنند.

در مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن، برای این سبک از معماری داخلی اداری هیچ متریال خاصی را نمی‌توان به عنوان اصلی‌ترین و پراستفاده‌ترین متریال نام برد. ممکن است از چوب، سنگ، فلز و شیشه برای اجرای این سبک استفاده کرد. رنگ‌ها در این سبک طیف گسترده‌ای دارند و به هیچ چیز محدود نمی‌شوند.

چند نکته درباره مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن

در این مرحله از مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن، برای اینکه بدانیم کدام سبک از دکوراسیون برای محیط کاری ما مناسب است، با هر کدام از این دو سبک دکوراسیون به طور جداگانه آشنا شدیم. اما برای اینکه مزایا و معایب هر کدام از این دو سبک را بفهمیم باید به یک لیست از موارد مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن دسترسی داشته باشیم.

بررسی مزایا و معایب مبلمان کلاسیک

به طور کلی هر نوع چیدمانی مزایای منحصر به فردی را دارا می‌باشد. مزایای دکوراسیون کلاسیک به شرح زیر است:

_ شیک بودن 

_ احساس رسمی بودن 

_ حس اطمینان بیشتر نسبت به مسائل مالی 

_ دوام و کیفیت بالای اجزای مبلمان کلاسیک

معایب این چیدمان هم موارد زیر است:

_ گران قیمت بودن

_ کوچک نشان دادن فضا به علت استفاده از رنگ های تیره

حالا برای تکمیل مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن به سراغ بررسی مزایا و معایب مبلمان مدرن می‌رویم.

مزایای دکوراسیون مدرن و معایب آن

_ استفاده از دکوراسیون مدرن برای چیدمان محیط اداری باعث می‌شود حسی از نوآوری و جدید بودن را به دیگران القا کنید. 

_ با این بخش از مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن، درمی‌یابیم کارمندان در زمان حضور در فضای کاری، بخاطر استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون، روحیه خود را حفظ می‌کنند و راندمان کاری بالاتری خواهند داشت.

_ اگر دفتر کار شما نور مناسبی ندارد استفاده از دکوراسیون اداری مدرن کمک می‌کند این حداقل نور طبیعی را در اختیار افراد بیشتری بگذارید و فضای روشن تری داشته باشید.

_ اگر فضای دفتر شما کوچک است استفاده از دکوراسیون مدرن باعث می شود فضای در دسترس بیشتری داشته باشید.

سخن پایانی

در کل برای داشتن یک محیط اداری مناسب و بهینه از هر نظر، دانستن انواع سبک دکوراسیون و مزایا و معایب آن‌ها می‌تواند کمک شایانی به ما بکند. به عنوان جمع بندی نهایی برای مقایسه مبلمان اداری کلاسیک و مدرن باید به این اشاره داشته باشیم که چیدمان و دکوراسیون یک بحث کاملا سلیقه‌ای می باشد؛ اما نباید فقط با تکیه بر سلیقه شخصی خودتان دست به دکوراسیون محیط کاری خود بزنید.

 باید در نظر داشته باشید که نوع کسب و کار شما چیست و مشتریان شما در چه بازه سنی و از چه تیپ افرادی هستند. اگر یک کسب و کار مدرن دارید، دکوراسیون اداری مدرن برای شما کاربرد بیشتری دارد و باعث می‌شود مشتری در برخورد با شما و شرکت شما حس بهتری بگیرد. اما اگر در زمینه‌های رسمی فعالیت دارید، لازم است از سبک کلاسیک استفاده ببرید تا اعتماد مشتری و ارباب رجوع را جلب کنید.

جهت مشاوره دکوراسیون داخلی اداری تنها کافی‌ست با کارشناسان پادایران در تماس باشید. همچنین می‌توانید در اینستاگرام پادایران انواع نمونه کار و محصولات تیم خلاق ما را ببینید.

طراحی فضای داخلی با تتی

close