بازگشت

۰۳/آذر/۱۴۰۰

اشتراک گذاری

استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک در دوران کرونا

با ظهور بیماری کووید ۱۹ (Covid-19) نوع فعالیت اکثر کسب و کار‌ها تحت تاثیر قرار گرفت. به دلیل لزوم فاصله گذاری اجتماعی بین افراد، کسب و کار‌هایی که در یک فضای پلان باز چیدمان شده بودند نیاز داشتند تا محیط کاری خود را به نحوی تغییر دهند؛ تا شیوع بیماری کاهش پیدا کند. یکی از گزینه‌هایی که نظر مدیران را بیش از پیش به خود جلب کرد، استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک در دوران کرونا بود. 

پارتیشن چیست؟

پارتیشن در معنای لغوی به معنای جداکننده و تقسیم‌کننده فضا می‌باشد. استفاده از پارتیشن اداری به ما کمک می‌کند؛ تا در یک فضای محدود بتوانیم حداکثر استفاده مفید را داشته باشیم. استفاده از پارتیشن‌ها امروزه بیشتر مورد استقبال کارفرمایان قرار گرفته است. آن‌ها بیش از پیش تمایل دارند تا با استفاده از پارتیشن بندی فضای کسب و کاری خود را تغییر دهند.

همچنین محل کار را به محیطی جذاب و راحت برای کارکنان خود بدل کنند تا راندمان کاری آن‌ها بالا رود. بعد از اینکه بیماری کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرد، اکثر شرکت‌ها به دلیل اینکه فضای مناسبی نداشتند مجبور به دورکاری شدند. این امر باعث کاهش کیفیت کار آن‌ها شد. بنابراین اهمیت جداسازی محیط و تقسیم فضا بیشتر از قبل به چشم آمد. 

از این رو مدیران تصمیم گرفتند تا با استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک در دوران کرونا شرایط را برای حضور کارمندان خود در محیط شرکت و اداره فراهم کنند.

پارتیشن شیشه ای متحرک

 انواع پارتیشن

پارتیشن‌ها بسته به کاربردشان و محل قرارگیری و متریالی که برای ساخت آن‌ها به کار برده می‌شود، انواع مختلفی دارند. پارتیشن‌های تک جداره و دوجداره در دسته پارتیشن‌های اداری جای می‌گیرند. عمده تفاوت پارتیشن‌های تک جداره و دوجداره، این است که در پارتیشن‌های دوجداره به علت استحکام پارتیشن نیاز کمتری به ستون هست.

برای طبقه بندی پارتیشن‌ها از نظر جنس می‌توانیم موارد زیر را ذکر کنیم:

_ پارتیشن آلومینیومی 

_ پارتیشن شیشه ای 

_ پارتیشن چوبی

به طور کلی پارتیشن‌ها را می‌توان بر اساس قابلیت جا به جایی و یا ایستا بودن نیز طبقه بندی کرد. اما با توجه به مزیت‌های بیشتری که پارتیشن شیشه ای متحرک دارد، استفاده از آن بیشتر است.

پیشنهاد مطالعه: لوکس‌ترین مدل‌های پاراوان منزل و انواع پارتیشن محیط را در در پادایران دنبال کنید.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه ای یکی از آیتم‌های مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی فضای کسب و کار‌هاست. هر چه زمان می‌گذرد علاقه مردم به فضاهای شیشه ای بیشتر می‌شود. همان‌طور که اکثر شما دیده‌اید، بیشتر شرکت‌های مدرن از نماهای داخلی و یا خارجی شیشه ای استفاده کردند. 

به دلیل اینکه در دوران پاندمی کووید، زدن ماسک برای همه الزامی است، استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک در دوران کرونا یکی از گزینه‌های قابل قبول به شمار می‌آید. زیرا کارمندان نیاز به برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر داشتند. این امر همزمان با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک تنها در صورتی رخ می‌داد، که بتوانند با هم ارتباط چشمی داشته باشند.

انواع پارتیشن شیشه ای

برای استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک در دوران کرونا می‌توانیم از چندین نوع مختلف پارتیشن شیشه ای استفاده کنیم. آن‌ها را می‌توان در چندین دسته مختلف طبقه بندی کرد که در ادامه شرح می‌دهیم.

پارتیشن شیشه ای از نظر قاب

_ پارتیشن شیشه ای فریم دار

_ پارتیشن شیشه ای بدون فریم (frameless)

پارتیشن شیشه ای از نظر استحکام

_ پارتیشن تک جداره شیشه ای

_ پارتیشن دوجداره شیشه ای 

پارتیشن بندی شیشه ای از نظر رنگ

پارتیشن‌های شیشه ای را می‌توان به چندین رنگ متفاوت سفارش داد. مثل: پارتیشن شیشه ای طرح‌دار، پارتیشن شیشه ای مات و پارتیشن شیشه ای رنگی.

همین‌طور پارتیشن شیشه ای متحرک و پارتیشن شیشه ای ثابت هم داریم؛ که برای استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک در دوران کرونا می‌توانیم سفارش دهیم. مثلا: پارتیشن شیشه ای دوجداره مات بدون فریم. نسل جدید پارتیشن‌ها مانند پارتیشن اداری هوشمند در حال حاضر توسط طراحان و متخصصان پادایران طراحی و تولید شده است.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک برای دوران کرونا

در ابتدا خوب است یاداوری کنیم استفاده از تجهیزات اداری مانند پارتیشن‌های متحرک به ما کمک می‌کند؛ تا بعد از گذر زمان در صورت تمایل برای تغییر یا حذف پارتیشن کار راحتی داشته باشیم. همین‌طور استفاده از پارتیشن شیشه ای علاوه بر اینکه کار پارتیشن بندی را برای ما می‌کند، باعث زیباسازی فضای کاری ما می‌شود. همزمان پارتیشن‌های شیشه ای این امکان را به ما می‌دهد که امکان استفاده از نور طبیعی را برای حداکثر افراد فراهم کنیم.

افراد همیشه به حریم خصوصی مشخص نیاز داشتند. در دوران پاندمی این امر بیشتر از قبل احساس شد. پس استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای متحرک در دوران کرونا این امکان را فراهم کرد؛ که هم کارکنان به حریم شخصی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، هم با همکاران تعامل داشته باشند. هم اینکه توانستند مانند قبل از دوران پارتیشن بندی، به نور طبیعی دسترسی داشته باشند.

همینطور با توجه به اینکه ویروس کرونا برای تایم زیادی بر روی سطوح باقی می‌ماند، استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک برای دوران کرونا از نظر سهولت در شستشو و تمیزی می‌تواند کمک شایانی به کاهش شیوع ویروس در محیط کار کند.

در آخر استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک در دوران کرونا به ما این امکان را می‌دهد؛ یک فضای کاری پلان باز را بدون نیاز به عملیات‌های ساختمانی پر دردسر و هزینه بر به یک محیط زیبا با حداکثر نور طبیعی، بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کارمندان و افزایش سلامتی آن‌ها در دوران پاندمی تبدیل کنیم.

شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی اداری پادیران با بیش از چهل سال تجربه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات اداری فعالیت می‌کند. برای مشاهده نمونه‌های بیشتر از سبک دکوراسیون داخلی اداری پادایران، با اینستاگرام پادایران همراه باشید.

close